آی پی و تلفیق فناوری ها موجب تثبیت بازار ژاپن می شود

توضیحات نظرات (0)
مهم ترین تحولی که صنعت امنیت کشور ژاپن طی 8 سال گذشته شاهد آن بوده است معرفی و گسترش راهکار های دوربین های شبکه بوده است. به گفته یاسوو توبیناگا مدیر Tenpo Planing، سال 2007 با تغییر روند بازار از Analog به IP به عنوان نقطه عطف بازار سیستم های امنیتی به شمار می رود. او می افزاید: "نصب دوربین های آنالوگ آسان تر بود و قیمت پایین تری نیز داشتند، اما دوربین های شبکه با انعطاف پذیری بیشتری که تلفیق آسان آن ها با دیگر سامانه های امنیتی گوناگون را فراهم می آورد عرضه شدند و این موضوع به توسعه تدریجی دوربین های شبکه کمک نمود." علاوه بر این نوآوری ها، فنآوری ذخیره سازی MPEG-4 و H.264 نیز در سال 2008 انتشار یافت و باعث شد بسیاری از افرادی را که در این صنعت فعالیت می کنند انتظار تقاضای عمده ای برای دوربین های IP در بازار سیستم های حفاظتی داشته باشند. علی رغم این موضوع رشد این بخش در سال های ابتدایی در بازارهای کشور ژاپن نسبتا کند بود. عدم تمایل به بکارگیری فناوری های جدید، همراه با رکور اقتصادی که از سال 2008 به کسب و کار این بخش ضربه وارد نمود، باعث محدودیت توسعه دوربین های شبکه شد. در حقیقت بازیافتن سرعت دوباره و تمرکز بیشتر بر دوربین های شبکه 5 سال دیگر به طول انجامید. تاکورا اومدا مدیر فروش ارشد Axis Communications در ژاپن می گوید: " توسعه بازار دوربین های شبکه در ژاپن تا سال 2011 با سرعت متوسطی ادامه می یافت اما از سال 2012 رشد سریع آن آغاز شد." او همچنین گفته است: "دلایل زیادی برای این رشد وجود دارد. اولا بسیاری از سامانه های نظارت تصویری مبتنی بر آنالوگ به انتهای دوره زمانی استفاده خود نزدیک می شدند. دوما سامانه های دارای مقیاس بالا به سمت تلفیق در حرکت بودند و بسیاری از راهکار ها نیز درحال هوشمند شدن بر اساس زیرساخت های IT بودند." از آن زمان به بعد رشد این بازار پیوسته و مداوم بوده است. بنا به گفته سومیو کاننوبو، موسس و مشاور ارشد NetCam Systems طی 8 سال گذشته رشد این بازار به سه برابر رسیده است. توبیناگا، ریاست کمپانی Tenpo Planning نیز در این باره می گوید: "اگر بخواهیم سهم هریک از این محصولات در بازار را بسنجیم، آنالوگ 90 درصد و IP ده درصد از سهم بازار را در سال 2007 در اختیار داشته است و در سال 2015 نیز این مقدار به 30 درصد برای دوربین های آنالوگ و 70 درصد برای دوربین های IP تغییر نمود."
 
همراه با رشد بازار و حرکت آن به سمت فناوری های IP رقابت نیز شدید تر شده و این امر باعث ترغیب بسیاری از فعالین این صنعت به در نظر گرفتن گزینه هایی برای ایجاد تفاوت با دیگر تولیدکنندگان شده است. توبیناگا گفته است که کمپانی او برای این که بتواند نیاز های مشتریان خود را پیش بینی کند، از زاویه نزدیک تری به گرایش های گوناگون بازار نگاه خواهد کرد. او می افزاید: "ما همزمان به آماده سازی دستگاه های جانبی برای تسهیل تطبیق پذیری محصولات مان نیز خواهیم پرداخت." " این موضوع معرفی محصولات جدید به پروژه های موجود را ممکن می سازد و همچنین محیط تجاری مطلوبی را بوجود می آورد که به شرکت های توزیع کننده نیز کمک خواهد کرد." ساتوشی اوباتا مدیر فنی و فروش Sun System Supply می گوید استراتژی های تجاری این شرکت شامل برگزاری سمینار های منظم در ارتباط با موضوعات تکنولوژیکی و همراه با نگاهی به تقویت حضور این برند در بازار خواهد بود. Kanenobu نیز در این رابطه می گوید کمپانی او بر آموزش به توزیع کنندگان محصولات هم متمرکز است. در سراسر جهان موضوعی که به عنوان مانع برای رشد صنایع امنیتی در نظر گرفته می شود دغدغه های مرتبط با حریم خصوصی است. اما به گفته اومدا  افزیش آگاهی نسبت به موضوعات مرتبط با صنایع امنیتی باعث از میان رفتن دغدغه های بسیاری از کاربران نهایی شده است.
 
توکیو قصد دارد میزبانی بازی های المپیک 2020 را بر عهده بگیرد و این موضوع راه تازه ای برای ایجاد اشتیاق دوباره در صنایع امیتی باز کرده است. اوباتا اشاره کرده است که این رویداد ورزشی به چندین عملیات نصب ویژه دارد و می تواند باعث رشد شدید بازار شود. اما پروژه های دولتی با شرایط و نکات فنی زیادی همراه هستند که باعث محدودیت کار بسیاری از شرکت ها می شود. توسعه سریع کمپانی های چینی مانند داهوا و هایک ویژن در سال های اخیر به طور قابل ملاحظه ای بازار جهانی سیستم های امنیتی را مختل کرده است. با این وجود کشور ژاپن به عنوان یک بازار رشد یافته به طور گسترده ای از تاثیر محصولات کم هزینه ای که در مقادیر بالا ارائه می شوند مستثنی باقی مانده است. اوباتا معتقد است با وجود این که داهوا و هایک ویژن توزیع کنندگان خود را در کشور ژاپن در اختیار دارند، بر خلاف دیگر مناطق جهان نفوذ تولید کنندگان به  بازار های ژاپنی سخت تر است. به علاوه بسیاری از مشتریان نگران خدمات پس از فروش این محصولات هستند و معتقدند برند های بومی خدمات و محصولات بهتری را نسبت به همتایان بین المللی خود ارائه می دهند. اقتصاد ژاپن در سال های اخیر وضعیت مناسبی نداشته است اما کارشناسان معتقدند که این کشور با مرور زمان کم کم به مسیر اصلی رشد خود باز خواهد گشت و برای صنایع امنیتی این به معنای کسب و کار بهتر است. رویداد هایی مانند المپیک 2020  همراه با پیشرفت های مرتبط با فناوری که راهکار های جدید را به مشتریان ارائه می دهند، می تواند سوخت این بازار را تامین کند. در عرصه تجارتی این بازار در کشور ژاپن افرادی مانند اوباتا معتقدند که فعالین این بازار باید بر ارائه محصولاتی با کیفیت بالا تمرکز داشته باشند و تنها به قیمت های پایین اکتفا نکنند. او می گوید: " فراهم آوردن بهترین راهکار ممکن تنها راه پیش برد این بازار است." 
 
 
منبع: asmag.com

نوشتن نظر

نام شما:


نظر شما: توجه : HTML ترجمه نمی شود!

رتبه: بد           خوب

کد امنیتی را در کادر زیر وارد نمایید:



برچسب ها: Tenpo Planing, دوربین های شبکه, روند بازار Analog و IP, انتقال از آنالوگ به آی پی، MPEG-4 و H.264, دوربین های IP, بازار سیستم های حفاظتی, Axis Communications, Dahua, Hikvision, اکسیس, داهوا, هایک ویژن, Sun System Supply,
کلیه حقوق نزد Secupedia محفوظ است @2016